Sombrero de Chasna
Voor de geocacher: Op de route vind je 5 geocaches.

Het te overbruggen hoogteverschil is 400m, dus niet zo gemakkelijk.

De start van de wandeling bevindt zich op de TF-21, tussen kilometerpaal 59 en 60, zo'n 8,5 Km van Vilaflor, richting Teide. Net voor een wijde linkse bocht ziet u rechts enkele vervallen gebouwen. Parkeer daar, er kunnen een vijftal wagens staan. GPS N28°11.330 W16°39.414

De geschilderde tekst "TS10", witte stippen, witte pijlen en gestapelde stenen, dit zijn de aanduidingen van het pad die wij gaan volgen.
We starten de wandeling voor de gebouwen, we volgen het pad, die een tijdje evenwijdig loopt met de TF-21, richting Vilaflor. Niet zoveel verder splitst het pad ( N28°11.199 W16°39.357), hier moet je links aanhouden, we nemen het steilste pad. Eens op de rug van de berg volgen we die verder naar boven. Het laatste stuk gaat steil omhoog tot aan de rand van de caldera. Hier heb je een adembenemend uitzicht op de caņadas en de Teide.

Ga verder rechts, en volg het pad tot in de vlakte voor de sombrero. Wil je erop, dan moet je even bergbeklimmen. Je kan het gelukkig zonder klimmateriaal.